menu search recent posts

Har du nogensinde overvejet, at når du føler, at du mangler noget – så drejer det sig måske i virkeligheden om, at du har for meget?

For meget fyld. Som fx:

  • For meget arbejde
  • For meget du VIL nå
  • For meget du ikke vil gå glip af
  • For mange regler (fx. for hvordan man bør være, gøre, se ud)
  • For meget kontrol

Det er ofte sådan, at når vi føler, vi mangler fx. glæde eller ro eller selvværd, så forsøger vi at opnå det ved at tilføje mere af et eller andet. Det kan være, vi tænker, at vi skal tilføje en kæreste til vores liv for at være mere glade. Eller vi tilføjer en øget indsats på rengøringsfronten for at fjerne alle forstyrrelser i det ydre, så vi kan få ro i det indre. Eller vi køber de ting, andre har, ser de film, alle går og snakker om og skaber det liv, flertallet lever, med fuldtidsarbejde, børn, hus, bil og en masse ting for at føle vi er med i gruppen og vores udseende eller selskab er noget værd.

Men i mange tilfælde kan det, der fylder os op på det indre plan, ikke kan opnås på denne måde. For jo mere, du fylder på af alt muligt, jo mindre plads bliver der til dét.

Der bliver nemlig mindre plads på din harddisk til at vende blikket indad og mærke efter, hvad der egentlig har værdi for dig.

Der bliver mindre plads på harddisken til at reflektere over – og dermed både lære af og gen-nyde – de oplevelser, du faktisk allerede har masser af.

Der bliver mindre tid til at gøre disse ting.

Og der bliver mindre tid til at mærke glæden, når den er der. Til at udfolde roen, når den indfinder sig. Til at lære glæden og roen at kende og vide, hvad der skaber mere af den.

Jo mere tid, du bruger på at halse efter noget, jo hurtigere siver tiden ud mellem dine fingre.

Jo mere tid, du bruger på at være i det, der nu engang er, jo mere langstrakt bliver tiden og du vil slet ikke kunne forstå, at du har manglet den

Den bedste metode til at skrælle det fra, der er for meget, jeg nogensinde har oplevet, er meditation. Af den helt enkle slags. Hvor man ikke bruger den i et forsøg på at opnå noget bestemt, men bare til at være med det, der er. Med den har jeg oplevet, hvor rigt hvert minut kunne blive og hvor utrolig meget mere energi, jeg fik, til alt det, der virkelig var vigtigt.

Jeg synes, den fortjener et fremstød, og derfor har jeg lavet en lille guide til dig, der gerne vil i gang med at meditere.

I guiden hører du om mine erfaringer med meditation og hvor stor en ændring, det har gjort for mig. Du får beskrevet, hvordan du gør. Og du får min opskrift til at komme godt i gang på en gradvis, og dermed bæredygtig, måde. Du får en trin-for-trin-guide til at komme godt i gang med de første 21 dage og gode råd til at blive ved. Dit daglige tidsforbrug vil være minimum tre minutter om dagen og maksimum ti minutter. Så det skulle være til at overkomme.

Og så får du samtidig en introduktion til de små skridts metode samt til mindfulness.

Du finder miniguiden her.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.